PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Monday, January 17, 2011

KECELARUAN …..

Hummrmmmm …

Lokasi : Kelas 2K

Scene : Murid baru

Take : 4

Cikgu : Ok … faham semuakan …. salin dalam buku …..

Cikgu pun melabuh punggungnya yang mantap ke kerusi plastik …. kerusi empuk …. dah jadi tempat kucin lepak (koo kat sekolah pun … kucin ada…)

Cikgu : macha ……. mana buku ???

Budak 1 : Vikram …

Cikgu : Buku  tulis mana …

Cikgu : mana buku …..

Budak 1 : Vikram ….

Ayoyoyo ….

Cikgu : Vish … ko tanya dia vikram tu apa ….

Vish : bal bala bballala  , ciguuuu itu nama dia …

Cikgu : cakap sama dia ….. ada buku tak

Vish : … bal bal aba lahha  ayoyooooo

Cikgu : dia kata apa…..

Vish : ada ….

chiiittttttttttttt …..

Vish : cigu …. dia tak tau cakap melayu  ……  

Kanan : My jurubahasa …..

Waaaaa …… aku kena belajar Bahasa Tamil plak …..

tak apa…..

Gurukan …… ibarat lilin ….

.

.

.

.

 

Huwaaaaa …. aku sudah mau terbakarrr ….. …..

6 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cikgu rupanya ko ni.ohh ko mesti ada tahap kesabaran yang tinggi,kalau tidak mana boleh jadi cikgu. Kalau makcik ni hampehhh kesabaran tahap 0.

kucingorengemok said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aiyohh... sudah darjah 2, pindah dari srjkt ke? kesian juga kat dia, mesti dia rasa terpinga² di dunia asing jugak kan?

tapi, nama sedap tuu! cam nama hero hensem :)

bujal X said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha~~nasib baik ada jurubahasa~kalau tak jenuh nak rujuk kamus~ha~~

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Cik Ina ~ akulah guru paling sabar hehehehe ... kalau tak vikram tu dah jadi lepat ..... kah kah kah

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

KOG ~ news yg CA dpt dr bigbos , rupanya budak ni keciciran di Kuantan. Tak pernah masuk darjah 1. Kesilapan Pejabat Pendidikan. Memang tak patut terjadi .... salah ibubapa juga nak cepat ambik tindakan

~ tetiba jadi sedih ....sob sob sob ... kalau anak aku .... saman tuntut 4 juta ~ mak cik kayo kayoooo

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Bujal ~ tadi aku dah pikir nak masuk kelas bahasa tamil , beli kamus tamil ...... dan ingat nak gi India jeee...
cepat sikit aku boleh belajar ...hahahah