PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Sunday, January 6, 2013

BANTUAN RM100 ....

Kalau betul kata ... Azie yang Rm100 hinggit tu ...akan dibayar lepas 15hb..

Kesian .... Sebab ada parent dok tunggu bantuan tu nak beli buku anak , uniform dan sbbnya ...

Memang kakitangan kerajaan dapat bonus ..

Tp rata rata yang berpendapatan rendah bukan penjawat awam ...
Mungkin bagi setengah orang rm100 tu tak ada apa apa makna ...
Sekali bawa gi KFC ...bleh habis
Tidak pada mereka ini ... Rm100 ni amat besar nilainya ....
Tambah-tambah pada awal awal persekolahan ni ...
.
.
.
Menjawab pertanyaan DDZ semalam .... Dedaunan apa itu ....
.
.
Ada pucuk janggus
Pucuk samak ... Ada kata salam entahlah mana yang betul.
Pucuk cabang tiga ...
Semuanya sedap sedap belaka...

Hari ni ...
Jadi gajah lagi ...
Makan daun kayu ....

13 comments:

makchaq said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Betui tu cikgu.. pada sesetengah orang RM100 tak seberapa, pada yang tak ada.. RM100 tu sangat membantu..

Ikan keli sambai belacan dan ulam, tak payah lauk lain...

Norhaizan hakim said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Saya pun nak sangat rm100 tu...anak saya 5 orang sekolah!

Gajah pun gajahlah, janji selera...

Queenie said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yg mengaturnya tu org berduit so depa tak reti mana satu keperluan yg wajib didulukan...

kari bawal? hmm...sedapnya...

azieazah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Sedangkan air yang sangat sangat penting tu pun depa boleh buat leka sampai 2 minggu, inikan pula setakat RM100 tuh. Bagi depa memang hal kecik, tapi bagi kita besar maknanya. Nak bagi, buat la cara nak bagi.

Unaizah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ingatkan kambing ja suka pucuk-pucuk ni, rupanya gajah pun minat gak hihihi. Sama-samalah kita jadi gajah sebab saya pun suka ulam-ulaman ni.

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@makchaq
ikan keli bakaq Mak Chaq ... keli sawahhh .... oooo tak pandang ke lain dah ...

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Norhaizan hakim

hahahahah ... beeetul kan kita ni bukan gaji 6 angka....

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Queenie

Terra Kak Q ....kari Bawal Mas .....orang sini panggil ikan angsa ...

itu sebab sesekali kita perlu fikirkan apabila memilih pemimpin ... hahahahh (bukan kempen politik)

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@azieazah

Ya.. betul .Azie ... mandi tak ari ni ...

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Unaizah

Sama keturunan tu .. hahahah

wahida said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lauk2 kampung mcm ni mmg kegemaran saya...boleh mkn nasi bertambah!! serius!!

Ena's Palace said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

awet muda la makan daun2 aje...

munna said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul tu.... duit rm 100 tu mmg berguna sgt bagi yg ada ramai anak yg bersekolah