PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Wednesday, March 23, 2011

TERIMA KASIH & SELAMAT JALAN ….

nak boh tajuk pun tak tau dah …

5hb baru-baru ni …  Maid CA telah mengangkat sauhnya …

maknanya dah tamat sudah kontraknya dengan kami …

Baba pun tak mau sambung kontraknya lagi ….

Dipujuk bibik lama CA yang dulu…

Alhamdulillah dia mahu kembali bekerja dengan kami.

Bibik Ju ni orang Acheh ….

Dalam keadaan kelam kabut dengan MIL yang sakit dan tetamu yang tak henti2 berkunjung ke rumah ni ..

CA tak tengok pun apa yang dikemasnya untuk dibawa pulang .

Tengok2… mak oiiiiiii 4 biji beg …..

Alhamdulillah Agen memahami masalah kami ……

urusan pertukaran matawang dilakukan oleh mereka…… dari hasil kerjanya dgn kami ..

bila diconvertkan ke rupiah ….

huhuuhuu lumayan bahhhhh ….. Hampir 30 juta ……

Mak aihhhhh … kita keja seumur hidup pun tak leh nak cekau banyak tu heheheheheheh …..

P1030706

Tak berenggang ngan Aisyah …..

Subuh subuh sepeeeiiiii ….. dia bangun asyik menangis…..

sedih ……. CA biasa ja….. Baba lagi laaaa……hahahahaha tak sentimental value betul …

P1030709

tengoklah bagasi dia ……

kalah orang balik mekah …

Dalam beg kotak2 tu …… tau apa benda

Miloo ……

CA pun tak tau …diaorang ni kalau balik mesti beli milo banyak2 …..

CA dah purchase 30kg  siap2…… bila timbang …

lebih 10 kg lagi ….. 1kg kna charge 40 hinggit…

Mula tu … ingat.. nak koyak jaa…… tinggal setengah …

rasa macam tak berbaloi ja …. bayar milo tu 400 hinggit

Baba kesian … tak jadi … maka ngan itu ….

huhuhu trbanglah 400 hinggit lagi bayar luggage dia…. (boleh beli hanbeg baru …. tuuuuu)

tak pa lah …… dia pun dah tolong kita banyak….. kata baba…

P1030711

Lawa pulak dia  pakai  kali ni   …. heheheheheh

P1030714

Demi untuk mengelakkan pembaziran …… CA suruh dia kelek jaa beg ngan jam besar tu …

berat kejab ja….. tak padan nak bayar lagi …..

Dan ….. kami belum sampai umah … dia dah sampai Medan …

Apa pun …… kesyukuran kami panjatkan pada Allah ……

kerana kami dianugerahkan Maid yang tidak bermasalah …. ( masalah sikit2 tu pejam mata yeee lah )

Pada Bik Ju … Allah yang membalas segala kebaikan dan jasanya .

Balik dari airpot …. kami bergegas bersiap dengan abang2 baba … yang lain

Bawa MIL balik ke kg …

Alhamdulillah …. kini MIL dan semakin sihat …….

dan dijaga oleh Kakak Sulung baba …..

21 comments:

Ina said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

banyaknya milo chik att.. suka sangat dorang ek??..

kucingorengemok said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

milo kat sana tak sedap katanya... ala kita pun kalau gi sana beli batik berkati², macam kat sini takde kan? hehe

bujal X said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

orang indon suka tapau meggi kari bila balik sana~~kawan saya cakap megi kari sedap dan kat indon takde jual~he~~

miloais said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dah berangkat pulang maid CA
gemor banget deme ngan milo yek...

hik hik hik

Daddy Ziyyad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Yup, sama macam maid mak mertua saya.
Di borongnya bawa balik Milo.

Sebab kat Indon:
-milo mahal
-milo kat sana tak sedap.

Masa di sini, maid tu hari-hari minum milo!!

Lieynanilaz said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mak aii...banyaknyaa miloo..stok utk berapa lama tuu...

gadisBunga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kopi kacip fatimah dia tak bawak balik ke?

DrSinga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ada tak kekawan sedaramara dia nak kerja kat sini???

maid aku nak balik niiiii...
aku dah susah hati niii.........

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Ina
entahlah ....kita biasa saja ....

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@kucingorengemok
tul tul hangkut ... tak sedaq diri...

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@bujal X
depa pangil indomiee

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@miloais
yerlah kot ... siap beli untuk sedara mara lagi ...

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Daddy Ziyyad
tul...... kopi ngan teh tak layan .... ooooo

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Lieynanilaz
habih untuk sedara mara sepupu sepapat ....

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@gadisBunga
dia tak kacip dah hehehehe

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@DrSinga
hehehehe ..... tak tahulah pulak ....

h4ni3 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mak oiii
extra charge 400 hengget tu
mcm tak berbaloi jer nak bayo.. milo aje pun.. huhu
kire sedekah aje la tu ye CA :)

Cik Pah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

datang sebagai buruh..pulang sebagai jutawan.. hahahha..bestnyer nilai matawang rendah camtu lah.

Fadzli Amir said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Oooo baru tau diorang suka milo...hehehehe...tak tau sebab takde maid...alhamdulillah..MIL dah semakin sihat..

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Cik Pah
hehehehe ..... jadi jutawan...

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Fadzli Amir
terima kasih atas doa semua .....