PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Wednesday, May 18, 2011

Melepaskan Perasaan , Terima kasih Cikgu

Sekarang ni semua org busy

16 Mei … tertunggu2 gak apa Pak Menteri nak umum untuk cikgu2.

Hampeh …. zero…

Tak ada apa pun untuk

golongan marhain ni ….. dok la kat takok  tu juga ..

Ni … nak habaq laaa kat Pak Menteri ..

Yang dok buat kheja  … dok mengajaq bagai nak gila

tertungging terbalik ….

siang mengajar … Petang mai kokurikulum ,

latih sukan … ajaq kawad …

Malam mai lagi …. kelas tambahan pulak.

Sabtu ahad mai lagi …. ada motivasi

khemah ibadat ..

kem Bestari  solat

Jaya waris … dan segala mak nenek  … program

Jadi …. kalau nak buat sesuatu …… selamilah dari akar umbi

Jangan main … buat program dan umum ikut perancangan dasar saja .

Tapi bagi CA itu tak jadi hal.....

mengajar  dan mendidik ni ..... buat dengan hati ikhlas ..

tak pernah pun terfikirkan .... imbalan dan anugerah ..

Jika...ikhlas... ALLAH  lebih tahu ....

Hari ni tak ada gambar … jadi layanlah satu video



Bagi CA amat bererti … dan mendalam maknanya

CA sendiri teringat dan terkenang guru CA masa sekolah rendah ,

sekolah menengah .....,

di maktab

di UM dan di USM  ..

juga teman2 di beberapa buah sekolah yang pernah CA jejakkan kaki ...

Terkenang  guru-guru .... yang dulu mengajar dengan ikhlas .... doa yang tidak berkesudahan untuk mereka ...

Hari ni …..

Harap ….. jangan ada yang terasa hati

Hari ni hangin skit … hahahahaha

9 comments:

Cik Ina Do do Cheng said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

chik Att, jasamu di kenang. Biarlah pak menteri tak nampak yang penting Allah SWT nampak. cik ina cakap pandaikan. Sekarang ni dia tengah sibuk, tak lama lagi pilihanraya. sabar ye.

Cik Pah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tapi pagi tadi dgr kat radio ada elaun khas tapi untuk guru sek men saje.. untuk sek ren blom lagi..

miloais said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

CA : happy teacher's day!
satu kerja yg murni
tho ramai yg pandang sebelah mata....

azieazah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Saya pernah dengar, gaji cikgu sudah banyak kali naik, malah jauh lebih besar berbanding dulu...

Saya pernah dengar, banyak anugerah dan insentif bagi sekolah2 yang berjaya naikkan graf kelulusan periksa...

Saya pernah dengar, para guru banyak dapat kemudahan dan peruntukan...

Tapi yang ini, saya baru dengar. Kesian juga.

Apapun, Guru Memang Hebat! Jasamu dikenang.

“NUR KASIH the Movie: Bila Hati Sudah Kasih...”

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Cik Ina Do do Cheng
terima kasih cik , rasa sejuk skit ati ... heheheh

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Cik Pah

untuk orang2 atas saja .... yang tungging terbalik ni tak ada apa pun

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@miloais

yang penting ikhlas kan ....

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@azieazah
itu semua provokasi saja .... last cikgu naik gaji .... masa Pak Lah upkan semua gaji kakitangan kerajaan dulu ....

memang banyak anugerah dan insentif - tapi semua untuk pembangunan prasarana sekolah .... dicanang saja lebih .... gahnya nama sekolah tampil hebat dikalangan sekolah. (CA sekolah kluster - dah masak sangat )

Sepanjang CA berkhidmat - dah hampir 18 taun --- peruntukan sama saja dgn kakitangan awam yang lain tiada beza , kemudahan - cuma sekarang pelepasan untuk mudah sambung belajar , tapi tida dicomfirmkan kenaikan - kami kena sain surat setuju .
Rumah guru - mungkin ini satu kemudahan , tapi apa kejadahnya dibuat rumah guru di kawasan luar bandar yang nyata kadar sewa rumah serendah rm100 - mahu kita rugi elaun sewa rumah yang rm200 lebih utk tinggal di rumah guru.

Apa pun ..... itulah yang sebenarnya Azie ....

CA bukan demand .... hanya menyuaraan yang sebenarnya ....

ary said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

asalammualaikum CA...kebetulan mengoggle pasai creamwell n so terlanding dekat CA's blog which i find it really interesting..so, cek2 rupanya CA ni seangkatan.. anyway..terpanggil nak meninggalkan komen coz i love this one..sangat2 lah 120% correcto (kata org jepun)..u said it all for us!
btw, 4 myself blog memg takda..so, will visit ur blog again in the future..
salam perkenalan..
AB