PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Thursday, December 22, 2011

NAM NAM … NYUM NYUM … eeeee …..

 

 

DSC00201

Dah boleh ambik tu …

DSC00199

Ada org panggil “katak puru “

.

.

.

Skrang ni

kat Teratak nenek kebayan ..

Berbuah lebat …

23 comments:

Kella said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kat sebelah rumah tok di kampung juga ada pokok ini! dulu masa kecik2 kita tak suka nak makan.. sebab panggilnya buat katak puru so tak selere.. tapi bila da besar ni, mencari cari buah ni.. sedaap/...

salam singgah.. =)

Unaizah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Eeeee sedapnya!!! Saya penah makan. Ada sebatang pokok ni kat rumah mak sedara suami kat Tanah Merah, Kelantan nu ha. Kami pun panggil nama yg sama :)

Unaizah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Eeeee sedapnya!!! Saya penah makan. Ada sebatang pokok ni kat rumah mak sedara suami kat Tanah Merah, Kelantan nu ha. Kami pun panggil nama yg sama :)

Tijah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

uish. apo tu? mcm mana rasa dia?

sekamar rindu said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam...

alamak..lihat saja buah katak puru ni..dah telan air liur saya dibuatya.....

kat mana nak beli.??

kakcik said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Rasanya masam-masam, kan? Kakcik kalau yang masam-masam ni, kakcik kurang makan - ngilu. :)

miloais milo said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

iols tak penah makan buah ni...
pelik lah nama buah tu!

sudipVSsenduk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

rasanya kalau tak silap masam-masam kelat dan ada rasa manis dah hujung2 tu.. biasa ayam je rajin patuk sbb buah dia kat pangkal pokok...

Daddy Ziyyad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

apa benda ni? buah ke cendawan?

Kazaztan Team said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Cicah dgn kuah rojak...pergh..tahu rupe buah je...tak pernah tgk pokokye

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Kella

Dulu buah ni kat sebelah Penang banyak ....

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Unaizah

Sesekali sedap di mulut ...sesekali .. tak sanggup nak menelan

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Tijah

rasa dia ... ngan ayam rosmery ... lari jauh lerrr ... keh keh keh ..

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@sekamar rindu

kalau betul2 kembang ...sedappppp ...

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@kakcik

saya pun ada ketikanya saja .... kalau tak...suka petik jaa...

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@miloais milo

susah nak dapat ...speseis hampir pupus ni

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@sudipVSsenduk

yaaa betul .... yang bawah jadi habuan ayam ....

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Daddy Ziyyad

buah-buahan tempatan ....

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Kazaztan Team

Ca bedal gitu je.... pas tu xpresi wajah pun boleh bayangkan lah ...

Qaseh said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

xpernah mkn & xpernah tgk buah ini...rasa dia mcm mana ye

al-lavendari said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

inilah pertama kali saya melihat dan mendengar nama buah ini .. merasa jauh sekali. tkasih kerana share.

walaupun di peringkat umur ini, ada juga benda yang belum saya lihat lagi.

Bibu said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Bibu tak pernah tgk..teringin pulak nak merasa..

DrSinga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hoh??!!

tak pernah jumpa
di alam nyata dan maya...