PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Wednesday, February 2, 2011

CUMI CUMI GORENG KUNYIT

 

Kah kah kah ….. inilah penangan bibik ….

tapi penangan yang paling hebat …

anak aku panggil babanya ……. “ bapak , mahu apa “

waduhhhhhhhhhh cempera sekejab pala otak aku …

Sekali ….. anak aku no 2 memang cakap bahasa baku ……bahasa indonnnn …..

apa nak buat …..

mak ayah …. terpaksa .. mengerah tulang pat kerah cari rezeki ….

jadi mak bik tulah yang selalu berkomunikasi dengan diaorang …

menyebabkan semua ikan dalm umah aku dipanggil “ayam “ huwaaaaa ….

 

kkkk…

ini adalah masakan paling senang sedonia …

pejam mata pun bleh buat …. dengan syarat …

susun dulu depan dapur … boh minyak siap2 dalam kuali …

kooooo campak saja ….

jadik ……

Maka dengan itu ……  tak payahlah diberi resepinya ….

ok ….. dok di kg ni …. haram satu keja pun tak jadi ….

pejam celik …. lepak2 …. gossip2 …. malam …

3 comments:

bujal X said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya is lapar makcik..

Cik Ina Do Do Cheng said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sedapnya, dah lama tak makan cumi goreng.walaupun simple ia boleh membuat air liur makcik meleleh.

Dr K said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya berangan angan nak hire bibik from france..nanti anak saya fasih berbahasa perancis...:p