PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Saturday, October 16, 2010

BAJET 2010

najib
Semua orang sibuk dgn perbentangan bajet 2010 semalam. Aku pun semalam ikuti sepenuhnya pembentangan tu.
Rasa diri ni dah tua , dulu zaman muda2 dulu ……. mana nak kisah bajet bajet ni … janji bajet poket tak kosong …
Sekrang ni …… nak tahu gak ….. apa kerajaan peruntukan untuk yang itu , yang ini …. yang sana … yang situ ……
Aku no komen …. tentang bajet tu ….
Walaupun imbuhan RM500 itu sudah dijangka …… itu sajalah yang layak dirasai oleh kakitangan awam , gamaknya ,,,,,
Mungkin …. kakitangan awam ni masih berada di zaman 70an , di zon masa yang tidak bergerak…. bersorak ria dapat RM500 …
hands_giving_money_hg_clr
kerana sekarang ni , pegi ke pasar bawa RM50 pun , belum tentu penuh bakul dengan barang2.
Belum tentu cukup untuk makan seminggu ….
RM500 tu untuk belanja membeli keperluan persekolahan anak ……
eeemmmmm cukup keeee??????
Apa pun …….. Walaupun Tok Ketua menyatakan PTK dimansuhkan menjelang Jun 2011 …
Hari ni aku tetap ….. bersiap sedia dengan peluru kosong …
untuk menembak sasaran … di peperiksaan PTK ……
Peluru kosong ….. hehehehehe …. mana taknya …. apa ke haram pun aku tak baca ……
Aku nak menembak saja …… kena … kenalah …. tersasar …. nasib lah …
Tok Ketua kan dah kata … PTK nak dimansuhkan….


CA:-  angkat doa….. moga-moga air pistol pukul 2.00 nanti … kena sasaran ….

0 comments: