PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Tuesday, September 21, 2010

MALWARE …… KU ATASI CARA AKU ...

Bila blog atleena kena malware virus. Aku jadi binggung. Tak tau nak buat cam na. Bab update boleh…sebab aku pakai window live writter. Tapi apa guna kalau posting …. tapi blog tak boleh dibuka dan dilayari dan diselami  …….

Seperti biasa bagi beginner macam aku ni  , yang tahap IT boleh ukur ngan pembaris pendek  budak sekolah rendah. Aku searchkan bagaimana cara-cara nak mengatasi virus ni .

macam-macam kata kunci aku masuk …. kat google search tu …  waduh waduhhhhhhh ……..semua yang bagi tutorial tu …. ilmu tinggi sangat …tak padan dengan ilmu aku yang seciput ni…macam-macam code pulak tu nak kena delate ……

hasil dari seharian menresearch …….. (aku cari bahan tesis pun tak laaa lama mcm ni …… kalau buat cam ni …. dapat A hapa …)  Maka aku mengambil kesimpulan …..

conclutionnya……… segala link2 yang aku link kat blog aku aku terpaksa buang. Walaupun sayang amat ….. sebab ada link tu adalah link yang banyak membantu aku dalam pengajian dan pekerjaan aku .

Tawakal …. aku removekan semua ……….

Aku clearkan all the cookies (bukan kuih raya no) ….. boleh  cari kat dalam tool …. setting …

Alhamdulillah……….. blog boleh dibuka dan dilayari …. Cuma aku tak boleh nak ubah design dia buat sementara waktu .

Jadi pada rakan –rakan , kawan dan  taulan……. yang sama-sama ciput ilmu IT macam aku ni ……

cubalah buat …………. buangkan link2 yang ada dalam blog kita tu…..

sebab virus ni …. datang  link2 tersebut ……

malware

 

Itulah yang dapat aku buat hari ini….. InsyaAllah aku cuba lagi …….

KALAU SESIAPA RASA CARA AKU NI SALAH ……

BOLEH LAH TOLONG AJARKAN…..

BERILAH TUNJUK AJAR …….

TOLOOONGGGGG KAMI …. BANNTUUUUU KAMIIIII ….

0 comments: