PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Tuesday, September 21, 2010

BERJANGKIT … JANGKIT …..

Masalah datang bertimpa-timpa … memang dugaan betul ……

ajaq hati …………. sabaaaaaaqqqqq banyak …..

 

1. pos

30.8.2010 – bayaran bil tel dan broadband Celcom di pejabat pos. Sampai hari ini Pos Malaysia tak update / bayar ke Celcom . Semalam buat aduan ke customer servis ……  cepat gak tindakan. Tindakannya …… suruh aku faxs bil pulak…… hampaasssssss.

Malam tadi sms dari Celcom masuk lagi . suruh update payment . Malamnya pi bayar pulak kat kiosk Celcom. Settle ngan Celcom .

Hari ni …… pegawai cs Pos Malaysia tel lagi ……. cakap tak ada bil tertunggak dalam bil yang difax tu …… Apa laaaaa mangkuk ayun  punya manusia…… yooooo lahhhh bil aku tu memang tak pernah ada tunggakkan . Yang aku report ….. aku punya bayaran yang dibuat kat Pos Malaysia tu kooooo tak bayar kat Celcom …..dah masuk 21 hari……. jawapannya …”oooo… maaf puan , kami akan siasat semula “ ….

Aku tunggu lagi …………….. esok tak tahu ….. apa pulak … Pos Malaysia nak tanya aku ……. sebab …. aku dah email kat bos besaq Customer Servis ……..

 

2. images (2)

19.9.2010 – keluar duit di ATM …… waduuhhhhh …… duit tak keluar ……. dalam account …dipotong plak.

Call Customer Servis bank plak (layak jadi operator tel saja aku ni ) “ Puan kena datang buat aduan kat branch ……isi borang … blaaa balaaablaaaa “ ….. resit tak ada ….. Mesin kata “resit dah kehabisan”.

Semalam aku pergi semula ke bank . Buat aduan , isi borang bla bla bla……”Puan ada bawa buku account” tentunyalah aku tak bawa . “ susahla macam ni puan” jawapan aku ….. apa yang susah ….. dunia teknologi ict …. canggih …. maklumat di hujung jari ……… tunjuk ic jaaa semua bleh dapat

“ …… pegawai tu cakap ….. ooooo yaka …. minta ic , puan “….. ayoooo ayooooo aku yang ajaq depa ……

keluar pegawai atasan dia …….”resitnya mana …… “

mesin tu cakap , resit dah habih …… tak dak laaa jawapannya

“tak boleh puan , susah macam ni ……”

manalah aku tahu …. udah mesin kau yang tak keluarkan resit …….

dah aku isi segala borang …. dan disiasat , serupa aku yang bawa lari duit 10 juta…….. (aku keluar pun takat utk hidup seminggu jaaa”

sebelum melangkah keluar aku pun tanya …..”berapa lama proses siasatan ….dan bila duit saya nak dapat balik “ kenalah tanya aku bukannya jutawan ……seposen pun berharga dalam hidup ku kuang ….kuang …..

“minima 7 hari bekerja …..”

“hahhhhh ….. bank len maksima 7 hari bekerja “ aku pulak jawab ….. aku memang suka psiko orang hahahahhaa….. sebab depa dah bagi aku bengang ….

Maka ……. aku tunggu lagi ……….

 

3. google-toolbar-malware

Semalam 20.9.2010 ……………. Waaaaa……. blog aku kena virus malware ………. cam no . bertambah lagi masalah.

Yang ni ,aku tak tau nak telefon customer serbis mana….

Jadi bab ni aku tak bertekak ngan orang ………… aku kena munajat untuk cari idea……. Dan tindakannya aku buat hari ini …….

Bolehlah….. selesai ala alalaa manjaaa…..

 

4. Rasanya akibat dari tu ………… impak dan penggulungannya hari ini ..

aku telah diserang ………….

304475

selesemeeeee , batuuuukkkk ……. demam …….

.

.

.

aku makan ubat batu ….. selesemeee……….

dannnnnn………..

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz…..

SELAMAT MALAM ……….

 

att: all picture from sheikhhhh google.com

0 comments: