PESANAN TUAN TANAH KEDAUNG ....

SELAMAT DATANG dan TERIMA KASIH pada rakan-rakan yang sudi berkunjung ke Teratak Chik Att , Sila tinggalkan jejak kalian agar dapat saya berkunjung balas ke blog anda.

Bahan di dalam blog ini boleh dikongsi tanpa kebenaran kecuali GAMBAR FAMILY DAN ANAK-ANAK SAYA .
Yang lain tu ... nak ambil ka... nak kongsi ka ... ambillah ... semoga ia dapat membantu dan memanjangkan ilmu yang ada....saya hanya insan biasa ....

Penegasan ..... komen yang tiada nama (anonymous) tidak dialu-alukan di sini. Maaf jika saya terpaksa men"delate"nya ...

Monday, February 24, 2014

GURU DAN CAHAYA

Perumpamaan.... guru umpama lilin ...
Bgku ... guru ada penyuluh cahaya ...
Terima kasih pada semua guru-guruku yang telah menunjukkan lorong-lorong cahaya kehidupan ....sehingga ... kini kutemui .... jalan kebenaran ... kebahagiaan.. dan kejayaan.
Alfatihah ... pada guruku yang telah pergi ...
Hari ini aku jua adalah guru ... meneruskan perjuanganmu ..... untuk anak bangsa demi agama ... bangsa dan negara ...
.
.
.
.
PBS ditangguhkan ..... isu besar pendidikan negara sekarang ...
Ramai yang tak memahami ....
Terutama yang belum punya cahaya mata yang bersekolah ....
Tapi kami .... para guru .... faham dan amat memahami ....
Semoga KPM berjaya mencari jalan penyelesaian demi anak2 .... generasi pemangkin negara .....
Demi sebuah pendidikan yang berterusan .... pendidikan dunia dan akhirat ....
Jangan kita .... lego legokan masa depan pendidikan hari ini ... kerana sebuah nama dan sanjungan ....

.
.
.
.

9 comments:

Daddy Ziyyad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jujurnya, saya mmg tak faham apa masalah pbs tu...pbs tu macam mana pun, saya tak tahu....saya doakan moga ada jln penyelesaian yg terbaik, buat semua...buat guru2..dan anak anak kita

JunAina said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Anak2 kata PBS tu susah, tapi bagi ibu yang tak berapa nak faham sangat PBS tetap lebih suka sistem peperiksaan yg menjadi kayu ukur utk anak2.

Chik Att said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

DDZ&JUN ~ nak cerita secara menyeluruh tu payah lah sikit .
PBS ... Pentaksiran berasaskan Sekolah. Kita dulu ditaksirkan melalui peperiksaan . sekarang tak lagi. Dia dibuat secara holistik ... bahasa mudahnya ginilah. Periksa besaq2 tu dah tak ada mcm UPSR .. PMR and etc . Cikgu taksir sendiri bagi gred (band) .. gitu lah. Masalahnya banyak yang terawang tak ada penanda aras .. cara yang semua org pakai . Si A ... bg mcm ni .. Si B bagi mcm ni . Kalau periksa UPSR ... kalau soalan no 1 jawapan dia A... jadi satu malaysia kena bagi jawapan A. Kalau jawab B... salah.
Dalam PBS tak .... dia ada band 1 sampai 6.
Lepas tu ... benana kerja guru untuk key in ... pentaksiran online . tak tau la pasai apa ..... server kecik ka ... apa ka tak tau. Nak masuk makan masa 1 org murid 10 iminit loading ....kalau cikgu tu mengajar kelas 30 orang murid. Pas tu mengajar plak 5 kelas 5 x 30 orang x10 minit .....

nantilah CA citer lagi yeee...

makchaq said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Anak makchaq patut PMR tahun ni.. mula2 ganti PBS lepas tu la ni PPMR..
Makchaq pun kurang pasti macam mana.. hari tu guru besaq pun tak dapat bagi penjelasan pasai PBS ni.. katanya tunggu arahan KPM, pagi ni dengaq kata stop PBS.. yg cikgu dok buat selama 2 tahun lebih ni kira tak pakai dah ka?

sudipVSsenduk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kedatangan, pemahaman, aktiviti dalam dan luar sekolah semua diambil kira kan.. semuanya pakai point.
(kalau tak silap saya la)

oakleyses said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jordan pas cher, louboutin pas cher, louis vuitton outlet, polo ralph lauren outlet online, tiffany and co, longchamp outlet, christian louboutin outlet, louis vuitton, ray ban sunglasses, air max, uggs on sale, nike free, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, replica watches, jordan shoes, longchamp pas cher, ray ban sunglasses, michael kors pas cher, tiffany jewelry, oakley sunglasses wholesale, longchamp outlet, christian louboutin shoes, louis vuitton outlet, nike outlet, christian louboutin uk, nike air max, gucci handbags, tory burch outlet, nike air max, ugg boots, oakley sunglasses, cheap oakley sunglasses, prada handbags, polo ralph lauren, replica watches, nike free run, ugg boots, prada outlet, polo outlet, burberry pas cher, louis vuitton, ray ban sunglasses, sac longchamp pas cher, chanel handbags, longchamp outlet, nike roshe, oakley sunglasses

oakleyses said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sac vanessa bruno, michael kors, ralph lauren uk, kate spade, nike blazer pas cher, burberry handbags, lululemon canada, nike tn, coach purses, north face, coach outlet, vans pas cher, abercrombie and fitch uk, uggs outlet, sac hermes, timberland pas cher, coach outlet store online, converse pas cher, replica handbags, hogan outlet, hollister pas cher, guess pas cher, mulberry uk, nike air max uk, michael kors outlet online, uggs outlet, nike air max, nike air force, true religion jeans, burberry outlet, ray ban pas cher, north face uk, michael kors outlet, michael kors, ray ban uk, oakley pas cher, new balance, michael kors outlet, nike air max uk, michael kors outlet online, polo lacoste, true religion outlet, michael kors outlet, michael kors outlet online, true religion outlet, michael kors outlet online, nike roshe run uk, hollister uk

oakleyses said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

herve leger, lululemon, reebok outlet, ferragamo shoes, wedding dresses, louboutin, longchamp uk, gucci, converse outlet, new balance shoes, mont blanc pens, nike air max, celine handbags, nike roshe run, hollister, nike trainers uk, p90x workout, beats by dre, mcm handbags, converse, nfl jerseys, instyler, nike air max, ralph lauren, valentino shoes, hollister, ghd hair, giuseppe zanotti outlet, abercrombie and fitch, vans, iphone cases, nike huaraches, baseball bats, vans outlet, hermes belt, chi flat iron, hollister clothing, babyliss, asics running shoes, oakley, soccer shoes, north face outlet, ray ban, mac cosmetics, timberland boots, bottega veneta, jimmy choo outlet, soccer jerseys, north face outlet, insanity workout

oakleyses said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

canada goose jackets, canada goose outlet, louis vuitton, ugg pas cher, hollister, doudoune moncler, ugg, ugg,uggs,uggs canada, moncler, louis vuitton, pandora jewelry, replica watches, moncler outlet, moncler uk, barbour, juicy couture outlet, barbour uk, lancel, canada goose, juicy couture outlet, swarovski crystal, pandora charms, louis vuitton, marc jacobs, moncler outlet, moncler, louis vuitton, swarovski, pandora uk, karen millen uk, canada goose outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, moncler, ugg uk, montre pas cher, toms shoes, moncler, supra shoes, links of london, canada goose uk, wedding dresses, canada goose, canada goose, thomas sabo, canada goose outlet, louis vuitton, pandora jewelry, coach outlet